5 strategii despre cum să reutilizezi conținutul unui webinar 

Statistică despre clienți potențiali

Distribuie

Ce înseamnă reutilizarea unui webinar? 

Reutilizarea unui webinar implică preluarea conținutului dintr-un webinar și transformarea acestuia în diferite formate pentru a-i extinde valoarea și acoperirea. Impactul unui webinar nu se termină odată cu înregistrarea acestuia. 52% dintre profesioniștii în marketing integrează webinarele în strategia lor de conținut. Cu toate acestea, doar 20% din acest conținut este reutilizat, ceea ce înseamnă că o mare parte din potențial rămâne neexploatat. 

 

De ce este importantă reutilizarea unui webinar? 

Modul în care consumăm conținut este diferit pentru fiecare. În vreme ce o persoană preferă să citească un articol, alta preferă să urmărească un videoclip sau să asculte un podcast. Având în vedere aceasta, distribuirea conținutului în formate diferite este cu atât mai importantă deoarece poate extinde acoperirea publicului țintă sau reach-ul 

 

Această practică îți permite să valorifici efortul și resursele cheltuite pentru crearea webinarului, făcându-l accesibil unui public mai larg, prin diverse canale. De asemenea, studiile arată că reutilizarea conținutului unui webinar poate genera de până la 4 ori mai mulți clienți potențiali decât webinarul original. 

 

Știai că există mai multe tipuri de webinare? Află mai multe din articolul nostru precedent despre: Ce este un webinar? Tipuri de webinare în funcție de obiective.

Cum să reutilizezi conținutul unui webinar? 

 

1. Scrie un articol sau o postare de blog  

Folosește conținutul detaliat al webinarului pentru a scrie una sau mai multe postări de blog. Acestea pot lua forma unor ghiduri pas cu pas ori articole care rezumă și extind subiectul discutat. Transcrierea webinarului poate fi considerat un prim pas în acest sens. Spre exemplu, dacă webinarul găzduiește un speaker, poți profita de rețeaua și expertiza acestuia pentru a scrie o postare. Ori dacă susții un webinar centrat pe vânzări cu un expert, poți publica o postare ulterioară despre cele mai bune 10 sfaturi pe care le-a oferit în timpul discuțiilor. 

 

2. Integrează întrebările din secțiunea Q&A în pagina ta de FAQ 

Valorificarea întrebărilor puse în timpul sesiunii de întrebări și răspunsuri a seminarului web oferă oportunitatea de a-ți îmbunătăți pagina de întrebări frecvente și de a genera mai multe postări. Fiecare întrebare ar putea deveni un articol sau o postare de tipul „Știați că?”, care să abordeze mai multe întrebări. Asemenea postări de blog servesc ca un material ușor de partajat pe platformele de social media și asigură un flux continuu de conținut. Asigură-te că moderatorul colectează și documentează aceste informații pentru o utilizare ulterioară. 

 

Q&A illustration

Știai că 67% dintre participanții la webinare doresc o sesiune Q&A? Află mai multe din articolul nostru precedent despre importanța unei sesiuni Q&A într-un webinar. 

 

3. Înregistrează un podcast  

Reutilizează conținutul webinarului creând o versiune audio pentru podcastul brandului tău. Dacă nu ai început încă un podcast, seminariile web pot fi un start eficient pentru lansarea unuia. Având deja la dispoziție speakeri și subiecte, poți folosi webinarele ca bază pentru episoadele podcastului. Acestea oferă, de asemenea, oportunitatea de a aprofunda subiecte pe care nu ai avut suficient timp să le explorezi în timpul webinarului. Spre exemplu, dacă sunt întrebări ale publicului la care nu ai avut îndeajuns timp să răspunzi în timpul difuzării live, poți folosi podcastul ca o oportunitate de a le aborda.  

 

Dacă podcastul nu face parte din strategia ta de marketing, merită luat în considerare. Conform statisticilor, peste 50% dintre profesioniștii de marketing folosesc deja podcasturile pentru a-și atinge publicul țintă. 

Statistică despre podcasturi

 

Te-ar mai putea interesa și: Cum utilizezi podcasturile pentru a ajunge la audiențe noi?

 4. Creează infografice 

Având în vedere bogăția de informații și statistici împărtășite în timpul unui webinar, este important să iei în considerare reutilizarea acestui conținut prin crearea de infografice. Materialele vizuale ajută oamenii să rețină informațiile. Studiile arată că reținem 65% din informațiile pe care le citim, atunci când sunt însoțite de o imagini relevante.  

Dacă nu incluzi imagini relevante în conținutul tău, nu captezi atenția oamenilor atât de mult pe cât ai putea. Astăzi, 65% dintre branduri folosesc infografice pentru a-și îmbunătăți strategia de marketing. 

 

 5. Creează clipuri video scurte  

Nu este obligatoriu ca webinarul să existe doar sub forma unui video lung. O modalitate de a-i extinde impactul este prin a identifica momentele cheie și a le transforma în clipuri video scurte. Se întâmplă adesea ca membrii audienței tale să nu aibă îndeajuns timp la dispoziție pentru a participa la un webinar complet. De aceea, extragerea informațiilor cheie și transformarea lor în format video este esențială.  

 

Ulterior, aceste clipuri video pot fi integrate în campanii de e-mail marketing, newslettere sau postări pe social media. Companiile care folosesc videoclipuri în e-mailuri obțin o rată de deschidere cu 16% mai mare și o creștere cu 26% a răspunsurilor. 

 

Este important să reținem faptul că webinarele nu sunt evenimente unice, ci oportunități continue. Aceste strategii post-webinar te pot ajuta să menții comunicarea cu audiența și să-ți îmbunătățești ratele de engagement, chiar și după încheierea evenimentului live. Le poți implementa toate sau le poți selecta doar pe cele care se aliniază cel mai bine cu obiectivele tale de afaceri. Esențial este să te asiguri că webinarul tău rămâne un instrument valoros, care te ajută să atragi noi clienți și să oferi informații relevante audienței tale. 

 

Din 2020, la Oameni și Companii am organizat peste 200 de webinare pentru diverse comunități profesionale. Contactează-ne ca să afli cum te poți promova în audiențele tale de interes folosind webinarele. Pentru a primi toate evenimentele din domeniul tău de interes te poți înregistra gratuit pe EventsMax.ro – platforma noastră care organizează evenimentele business și profesionale din România. 

 

Activități similare