Ada Palea, NORD – Grupul Medical Provita: Conceptul „CRED în Medicină” vizează în special creșterea încrederii pacienților români în sistemul medical

Distribuie

Conceptul „CRED în Medicină” a luat naștere după o analiză a sistemului medical din România și vizează în special creșterea încrederii pacienților români în sistemul medical. Aceasta este una dintre declarațiile făcute de Ada Palea, Director General, NORD – Grupul Medical Provita, în cadrul primului webinar „CRED în Medicină”: valori fundamentale în relaționarea dintre profesioniștii din sănătate și pacienți, desfășurat pe 28 noiembrie.

Comunicare, Respect, Etică și Demnitate – valorile unui sistem de sănătate corect și eficient

Ada Palea a prezentat cele patru valori care alcătuiesc acronimul CRED: Comunicarea este considerată o valoare fundamentală pe care trebuie să o aibă orice sistem medical eficient. Trebuie să fie o comunicare deschisă atât cu pacientul, cât și cu aparținătorii, trebuie să fie bidirecțională și în ajutorul pacientului. Respectul stă la baza oricărei relații, fiind fundamentul unei relații corecte între pacient, aparținător și medic. Etica se referă la acționa în mod corect și moral în toate aspectele relației pacient/aparținător și medic. Demnitatea trebuie să fie o normalitate și nu un privilegiu.

„Consider că aceste patru valori sunt fundamentale și trebuie să stea la baza oricărui sistem de sănătate care se dorește a fi un sistem de sănătate corect, de top, care rezolvă pacienți și îi reintegrează în viața de zi cu zi în numere cât mai mari”, completează Ada Palea, lider dedicat îmbunătățirii relației dintre profesioniștii din domeniul sănătății și pacienți.

Obiectivele Programului „CRED în Medicină”

Prin intermediul programului „CRED în Medicină”, inițiatorii își propun creșterea încrederii pacientului în sistemul medical din România și își doresc să aducă medicina din România acolo unde îi este locul.

CRED în Medicină are trei obiective majore, și anume: îmbunătățirea accesului la servicii medicale, creșterea eficienței sistemului de sănătate și creșterea calității serviciilor medicale și a satisfacției pacienților”, a concluzionat Ada Palea.

____

Webinarul „CRED în Medicină”: valori fundamentale în relaționarea dintre profesioniștii din sănătate și pacienți a fost organizat în cadrul platformei EventsMax.ro, cu suportul Nord-Grupul Medical Provita.

Programul CRED în Medicină” susține și promovează standarde înalte de Comunicare, Respect, Etică și Demnitate în practica medicală.

Pentru mai multe informații despre Program, vizitați www.credinmedicina.ro .

Activități similare

Lideri Sănătate
Nicoleta Pauliuc: Siguranța pacientului este un cumul de evenimente și legi

Nicoleta Pauliuc, Senator, Comisia de sănătate, supraviețuitoare de cancer și pacient tratat în spitalele din România, a împărtășit în cadrul Galei de lansare a Programului CRED în Medicină încrederea în sistemul medical românesc: Cred în medicină și cred în miracolul medicinei românești.

Lideri Sănătate
Dr. Daciana Toma: Siguranța pacientului este firul roșu al îngrijirii medicale

Conform Dr. Daciana Toma, vicepreședinte Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF), siguranța pacientului trebuie să fie axul central al tuturor gândurilor și acțiunilor din cadrul relației medic-pacient și familia acestuia: siguranța pacientului este firul roșu care trebuie să ne conducă în tot ceea ce gândim și în tot ceea ce facem în relația cu pacientul nostru și cu familia lui.

Lideri Sănătate
Conf. Dr. Diana Loreta Păun: Siguranța pacientului impune, în egală măsură, stabilirea unei relații solide între medic și pacient

În domeniul medical, relația dintre medic și pacient joacă un rol crucial în garantarea siguranței și calității serviciilor oferite. Cele patru valori fundamentale ale Programului CRED în Medicină – Comunicare, Respect, Etică și Demnitate – sunt repere esențiale, care contribuie la edificarea unei relații bazate pe încredere și empatie, transmite Conf. Univ. Dr. Diana Loreta Păun.