Alexandra Stroe, Zitamine Nutrition: În Europa de Est sunt mulți producători de vitamine, dar foarte puțini jucători adresează nevoia de personalizare

Distribuie

Zitamine Nutrition, startup-ul românesc de HealthTech, anunță lansarea unei noi runde de finanțare pentru extinderea serviciului de vitamine personalizate în România și Bulgaria. În mai puțin de un an de la lansare, Zitamine a reușit să atragă atenția pieței cu serviciul său inovator de vitamine personalizate, având 33.000 de profile nutriționale create de abonați și peste 2,600 de comenzi livrate.

Zitamine este primul startup de tehnologie și nutriție personalizată din România, împrumutând un model de business care funcționează cu succes de mulți ani în SUA și alte țări din vestul și nordul Europei. Compania se bazează pe cercetarea științifică și pe tehnologia de analiză a datelor pentru a oferi fiecărui client un plan personalizat de vitamine și suplimente, bazat pe nevoile nutriționale și preferințele fiecărui om.

Zitamine este un startup creat de 3 co-fondatori români: Alexandra Stroe, co-fondator Bookster, Iulia Ghiță, fost CEO Bookster și Emanuel Dincă, având experiență în data analysis și managementul operațiunilor la P&G și Unilever.

Algoritm creat de o echipă de farmaciști, medici și nutriționiști

„Ne adresăm tuturor celor care au ca obiectiv grija de sine și o viață sănătoasă. Din ce știm noi, în Europa de Est sunt mulți producători de vitamine, dar niciun start-up care să adreseze nevoia de personalizare, așa cum au făcut-o în SUA cei de la Persona sau Care/Of. În CEE există un singur jucător, în Polonia.”, a declarat Alexandra Stroe, co-fondator Zitamine Nutrition, pentru portalul GlobalManager.ro.

Potrivit acesteia, Zitamine Nutrition, primul serviciu de nutriție personalizată din România, se diferențiază de celelalte startup-uri din această zonă prin trei factori:

  1. Recomandarea personalizată. “Majoritatea oamenilor iau vitamine după ureche, pe baza reclamelor de la televizor sau a discuțiilor cu prietenii. Zitamine ajută oamenii să își descopere profilul nutrițional și le face o recomandare personalizată pentru vitaminele și suplimentele de care fiecare om are nevoie. Recomandarea se face pe baza unui chestionar dezvoltat de specialiștii noștri – medici, farmaciști și specialiști în algoritmi – care este ca un consult complet la medicul nutriționist”.
  2. Simplificăm tot procesul de selecție a vitaminelor.Pe site-urile online ale farmaciilor, atunci când cauți de exemplu Magneziu primești nenumărate rezultate: tipuri diferite, concentrații diferite, producători diferiți și prețuri diferite. Zitamine citește studiile științifice și alege cea mai bună versiune de Magneziu dpdv al raportului calitate-preț”.
  3. Te ajutăm să îți iei vitamine în fiecare zi.Zitamine îți livrează lunar o cutie cu 30 de pliculețe personalizate, care conțin doza zilnică din vitaminele de care organismul tău are nevoie. Astfel, scapi de cele 10 sticluțe cu vitamine pe care tot uiți să le iei și să le comanzi din nou când se termină”.

Alexandra Stroe subliniază că algoritmul din spatele chestionarului Zitamine este creat de o echipă de farmaciști, medici și nutriționiști. „În plus, orice client poate apela oricând la ajutorul unui farmacist care îi poate da informații în plus legate de planul lui de vitamine sau îl poate ghida atunci când nevoile sale se schimbă”.

Expansiune internațională, dezvoltare tehnologică, echipă mărită

În urma relansării cu o nouă echipă de management, în octombrie 2022, Zitamine a înregistrat o creștere semnificativă de circa 4,5 ori a numărului de abonați care primesc vitamine personalizate. Această creștere arată că există o nevoie clară pe piața românească pentru servicii de suplimente personalizate.

Zitamine a primit o investiție de 500.000 de euro din partea investitorului Bogdan Georgescu, iar în urma succesului înregistrat pe piața din România, fondatorii plănuiesc extinderea anul acesta și în Bulgaria, iar ulterior în întreaga regiune.

„Anul acesta ne propunem să ridicăm o nouă rundă de finanțare, să continuăm creșterea în România și să extindem proiectul și în Bulgaria. Cei 350.000 Euro îi vom folosi pentru expansiune internațională și creștere accelerată, pentru dezvoltare tehnologică și pentru mărirea echipei”, concluzionează Alexandra Stroe.

Activități similare