Comunitatea OSC – EduManager: cum gestionează școlile știrile false?

Distribuie

Tema întâlnirii comunității OSC-Edumanager, din 28 noiembrie, Fake news: Cum gestionează școlile știrile false?, a adus în prim plan discuții de interes pentru reprezentanții unităților de învățământ. Partenerul ediției a fost Asociația Română de Relații Publice.

Invitații acestei ediții au fost CĂTĂLIN HOSU, Președinte, Asociația Română de Relații PubliceVIORICA ROȘCA, Public Affairs & Public Relations Manager, ROCKWOOL ROMANIA și Secretar ARRPCRISTIAN CHINA-BIRTA, Managing Partner, Kooperativa 2.0 și Vicepreședinte ARRP; Mihaela OnofreiGeneral Manager, Apollo AI Technologies, alături de moderatorul Mihai Bogdan Petrișor, Conf. Dr. la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea A.I.Cuza din Iași.

În cadrul evenimentului, Cătălin Hosu, Președinte, Asociația Română de Relații Publice, a vorbit despre știrile false și cum pot fi ele recunoscute.

Știrile false sau fake news nu sunt o noutate, ele sunt folosite pentru manipulare, dezinformare, sunt un tip de jurnalism de propagandă. Sunt scrise și publicate cu intenția de a induce în eroare în scopul de a ataca reputația unei organizații sau a unei persoane pentru câștiguri financiare sau politice. De cele mai multe ori se folosesc titluri senzaționale, lipsite de onestitate sau fabricate cu scopul creșterii numărului cititorilor, răspândirii în mediul online.”

Viorica RoșcaPublic Affairs & Public Relations Manager, ROCKWOOL ROMANIA și Secretar ARRP a prezentat Politici europene pentru combaterea fake news, cum putem verifica conținutul înșelător al unei știri, dar și prioritățile în gestionarea știrilor false.

”Pentru a verifica conținutul înșelător al unei știri trebuie să răspundem la câteva întrebări cum ar fi: Cine este autorul știrii? Care este scopul său? Ce transmite ? Unde, cum și când? Trebuie să fim atenți la canalul, site-ul sau bolgul pe care îl citim. De asemenea, este util să ne punem întrebarea de ce a părut această știre acum în feed-ul nostru de Facebook sau Twitter, cum este scrisă, dacă informațiile transmise sunt adevărate și dacă contextul în care este plasată informația este unul fals.”

De asemenea Viorica Roșca, a detaliat care sunt cunoștințele pe care trebuie să le aibă elevii din ciclul primar și gimnazial în legătură cu informațiile pe care le citesc pe internet.

Cristian China-BirtaManaging Partner, Kooperativa 2.0 și Vicepreședinte ARRP,  a oferit câteva recomandări esențiale în ceea ce privește evitarea fake news-urilor: a nu se da click pe o știre provenită dintr-o sursă necunoscută sau verificarea ei prin accesarea de surse de încredere; a nu se da click pe orice. Oamenii fabrică fake news pentru că obțin beneficii, iar beneficiile se manifestă prin folosirea click-urilor de către vizitatori prin care vând ulterior niște lucruri tehnice. Puteți ajunge victimele phishingului și ale malware-ului”, consideră Cristian China-Birta.

Mihaela Onofrei, General Manager, Apollo AI Technologies,  a prezentat un proiect pilot de identificare a știrilor false utilizând metode de NLP și a detaliat în ce au constat etapele acestuia.

Comunitatea OSC-Edumanager se adresează managementului instituțiilor de învățământ preuniversitar și universitar, precum și profesorilor. Comunitatea este dezvoltată și administrată de Oameni și Companii-OSC, organizație care oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale și platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.

Activități similare