Comunitatea OSC – Farmacia Viitorului: Profesia de farmacist va evolua și va suferi transformări majore

Distribuie

Farmaciștii vor petrece mai mult timp gestionând nevoile de sănătate mereu în schimbare ale pacienților, inclusiv promovarea sănătății, prevenirea, detectarea și monitorizarea bolilor, au susținut cei 2 invitați speciali ai webinarului Farmacia Viitorului, dedicat discutării ”Viitorului Farmaciei”.

Valentin Gorbănescu, Country Manager Alphega Farmacie și Răzvan Prisada, Vicepreședintele Colegiului Farmaciștilor din România au vorbit despre schimbările legislative importante care au avut loc în ultimii ani și care vor permite reinventarea profesiei de farmacist și repoziționarea corectă a farmacistului în sistemul de sănătate din România.

În viitor, farmaciștii și asistenții de farmacie își vor corela mai bine domeniile de activitate, lucrând împreună pentru a oferi servicii farmaceutice. O atenție sporită din partea farmaciei vor primi pacienții mai vulnerabili, inclusiv cei care iau medicamente cu risc ridicat, cu multe afecțiuni medicale și care au un statut socio-economic precar. Farmaciștii vor cunoaște obiectivele, riscurile și nevoile pacientului și aceste cunoștințe vor sta la baza îngrijirii. Monitorizarea și urmărirea pacientului vor deveni o rutină” a declarat Valentin Gorbănescu, Country Manager Alphega Farmacie.

Farmacistul Răzvan Prisada este convins că serviciile farmaceutice vor fi cele care vor face diferența în viitorul profesiei de farmacist. ”Eu cred că avem multe lucruri pe care am putea să le dezvoltăm în farmacie și care vor trebui plătite. Avem acum ordinul care introduce nomenclatorul serviciilor farmaceutice în România, dar asta nu înseamnă că vor fi doar acele servicii sau că toate cele incluse vor fi implementate. Unele poate nu se vor concretiza sau vor apărea alte nevoi de sănătate publică, unde farmaciștii pot fi utili. E un proces dinamic”.

Valentin Gorbănescu a vorbit și despre responsabilitățile farmaciștilor și despre importanța interacțiunii pe care aceștia o au cu pacienții care intră în farmacie: ”Serviciile farmaceutice aduc după sine și o mare responsabilitate a farmacistului și trebuie să ne aducem aminte că farmacistul are și acum o mare responsabilitate. Farmaciștii și asistenții de farmacie sunt percepuți după modul în care se prezintă și interacționează cu pacientul la counter”.

Iar concluzia nu putea fi decât una singură:  ”Vom fi apreciați atunci când activitățile noastre nu vor fi centrate pe discount, pe taxa de raft sau pe cutia de medicamente, ci vor fi centrate pe nevoia pacientului, pe interacțiunea cu omul din fața noastră!

Webinarul Farmacia Viitorului organizat la finalul lunii noiembrie este cea de-a cincea întâlnire a comunității profesionale Farmacia Viitorului organizată în acest an.

FARMACIA VIITORULUI este o comunitate profesională ce include specialiști din domeniul farmaceutic, farmaciști, asistenți farmacie și lideri din domeniul farmaceutic, dezvoltată de Oameni și Companiidin anul 2018 cu susținerea partenerilor Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie.

Platforma digitală a comunității este disponibilă la www.farmaciaviitorului.ro. Vă puteți abona gratuit la newsletterul bilunar Farmacia Viitorului, pentru a afla despre întâlnirile și activitățile comunității, aici: https://farmaciaviitorului.ro/newsletter/ și ne puteți urmări pe Facebook, Linkedin și YouTube.

Activități similare

Farmacia Viitorului
Comunitatea OSC – Farmacia Viitorului: Încrederea în farmacist există, iar deficitară nu este recunoașterea, ci răsplata activității

”Am realizat în anul 2021 un amplu studiu sociolog, care a măsurat percepția populației în ceea ce privește farmacistul. Rezultatele acestui studiu arată că peste două treimi din populație are o percepție foarte bună și bună despre farmaciști și interacțiunea cu aceștia.”, a declarat farmacistul Răzvan Prisada – Colegiului Farmaciștilor din România în cadrul webinarului Farmacia Viitorului.

Farmacia Viitorului
Comunitatea OSC – Farmacia Viitorului: Farmacia s-a schimbat și evoluează în continuare

”Marketingul pentru farmacii este un subiect nu neapărat delicat, dar un subiect cu o anumită nuanță, pentru că farmacia este un serviciu de sănătate publică, un serviciu comunitar pentru publicul larg, dar este și o afacere care trebuie să fie profitabilă. Farmacia s-a schimbat și evoluează în continuare” a declarat Dragoş Paiu, Marketing Director Alphega Pharmacy în cadrul webinarului Farmacia Viitorului organizat în 27 septembrie 2022.