În cadrul întâlnirii comunității OSC-GlobalHRManager din luna iulie, tema abordată a fost “Așteptări vs. tendințe în recompensarea angajaților”, iar unul dintre aspectele cheie discutate a fost evoluția recompenselor și beneficiilor oferite angajaților și modul în care acestea ar trebui să răspundă așteptărilor în schimbare ale forței de muncă. Una dintre concluziile importante ale discuției a fost orientarea către recompense flexibile și personalizate. Întâlnirea a fost moderată de Ioana Marcu, Executive Coach, iar invitata ediției a fost Aida Chivu, Human Resources Director- Up România.
În discuția privind așteptările angajaților, Aida evidențiază existența a două tipuri de așteptări: așteptări spuse și așteptări nespuse. Aceste modele sunt întâlnite în orice companie, iar așteptările spuse sunt acelea pe care le transformăm foarte ușor în obiective, în indicatori de performanță sau, de ce nu, în dorințe pe care le avem față de angajatori sau invers. Indiferent cum le numim – tendințe, direcții sau trenduri – oamenii au început să manifeste dorința de a primi recompense financiare și flexibilitate, atât cei care sunt în căutarea unui loc de muncă, cât și cei deja angajați.
Aida Chivu menționează că în urma unor studii realizate de UP România, s-a identificat ce înseamnă flexibilitate și așteptări la locul de muncă pentru 3 tipuri de generații care există în câmpul muncii. Generația Z caută autonomie și flexibilitate, fiind deschiși spre schimbare și dorind să acumuleze experiențe noi. Generația Y dorește un echilibru între viața personală și profesională, fiind important pentru aceștia timpul petrecut cu familia și reputația angajatorului, în special autenticitatea, transparența și corectitudinea. Generația X valorizează stabilitatea și este implicată în mod activ la locul de muncă. Predominarea generației Z poate crea o barieră pentru cei din generația X, care se tem de competiția cu aceștia.
Încurajarea și valorificarea motivației angajaților: Importanța valorilor comune și a înțelegerii individuale a motivației
Aidasubliniază că motivația angajaților ține în primul rând de fiecare individ în parte. Este un mit că banii sunt singurul factor care ne motivează. Motivația este mai mult decât un stimulent financiar – este rezultatul unor factori mai profunzi.
Pentru a încuraja și valorifica motivația angajaților, organizația trebuie să își verifice în mod regulat valorile și să se asigure că acestea coincid cu valorile angajaților. Dacă există o coincidență a valorilor, organizația și angajații pot merge în aceeași direcție. Aida subliniază că este important să se înțeleagă ce motivează fiecare angajat în mod individual, bazându-se pe valorile lor de viață și personale. Astfel, pentru a ajunge în zona motivațională ca organizație, este necesar să se stabilească o legătură între valorile individuale ale angajaților și valorile organizației. Prin înțelegerea motivelor și valorilor angajaților, se poate identifica ceea ce îi motivează pe aceștia și să li se ofere suport și resurse pentru a-și atinge scopurile personale și profesionale.
Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 25.000 de clinți și peste 800.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de peste 20 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor.
Comunitatea OSC-GlobalHRManager este administrată de Oameni și Companii. Oameni și Companii-OSC oferă soluții de marketing și advocacy utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale si platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.