Întâlnirea comunității OSC-MarketingManager din 10 martie a găzduit o discuție asupra unui subiect foarte important pentru companiile românești „Cum să-ți crești organizația prin digitalizare și internaționalizare”.
Informațiile oferite de invitatul întâlnirii au fost contextualizate la situația pieței din România, dar și la cadrul european general în ceea ce priveste evoluția mediului de afaceri. Am aflat care sunt principalele provocări cu care se confruntă companiile românești, dar și care sunt tendințele internaționale și cum pot fi acestea implementate pentru a avea succes în țară.
În cadrul întâlnirii, Dr. Sebastian Văduva a dezvăluit secretele scalării organizațiilor prin digitalizare și internaționalizare, alături de moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi.
Dr. Sebastian Văduva a menționat în cadrul întâlnirii că multe dintre IMM-urile românești nu vizează extinderea internațională, dar că vor deveni concurenți internaționali la noi acasă, fapt ce impune standarde asemănătoare sau chiar superioare de calitate și de înțelegere a business-ului.
Printre cele mai importante provocări din organizațiile românești menționate de Dr. Sebastian Văduva regăsim forța de muncă ieftină (în ultimii 30 de ani am concurat la nivel global pe forța de muncă ieftină), comunicarea defectuoasă, dezbinarea în colaborare, relația adversă între sectorul privat și cel public, cultura națională anti-profesionalism, analfabetism și dispreț față de contabilitate, tendința către fatalism și victimizare
„Indiferent de domeniul de activitate tehnologia te poate ajuta pe termen lung, pe termen scurt este groaznică. Firmele care vor supraviețui pe termen lung vor fi cele native digital. În secolul XXI nu-ți vei mai permite să fi non-digital. ” a afirmat acesta.
Cele 4 mega trenduri socio-economice care influențează secolul XXI sunt demografia, ecologia, politica guvernamentală și tehnologia, iar prognoza pe care o face Dr. Sebastian Văduva este că vom trăi într-o eră a socialismului digital cu trăsături asiatice. Cursul integral susținut de Dr. Văduva pe această temă poate fi achiziționat aici: https://cutt.ly/LFrGRDh.
Comunitatea OSC – GlobalManager se adresează ownerilor, antreprenorilor și managerilor din diverse domenii de activitate. Comunitatea OSC-MarketingManager se adresează specialiștilor de marketing, indiferent de domeniul de activitate. Comunitățile sunt dezvoltate și administrate de Oameni și Companii-OSC, organizație care oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale și 42 platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.