Comunitatea OSC-MarketingManager s-a întâlnit pentru a discuta despre diferența dintre un brand puternic și un brand mai puțin eficient și ce legătură are conturarea unei strategii în promovarea strategică a businessului. Invitata ediției, Mihaela Mureșan, Marketing Strategist & Brand Architect, trainer, mentor, Business Consultant și Owner Brand Essence, a povestit despre modul în care vede evoluția marketingului și a brandului și a oferit sfaturi despre strategiile pe care trebuie să le punem în aplicare pentru a vedea rezultate tangibile.
Una dintre misiunile mele este să ajut marketingul și să promovez ideea că marketingul are un rol strategic în orice companie. Orice om de business ar trebui să aibă un focus în această zonă.
Mihaela ne-a povestit și despre greșelile care se realizează prin asocierea brandului cu un simbol vizual precum sigla și ne-a oferit o definiție a ceea ce reprezintă brandul cu adevărat: Brand-ul a trecut printr-o evoluție de-a lungul timpului, dar astăzi se definește ca fiind imaginea și relația pe care o entitate, om sau instituție o generează în mintea unui potențial client. Brandul este legat de relația cu clienții.
Această relație cu clienții reprezintă baza succesului. Dacă un business poate fi de succes fără a avea un brand de succes, un brand puternic îți garantează automat un business de succes pentru că se creează o relație emoțională cu clienții. Această relație poate fi măsurată prin foarte mulți indicatori, precum awarness-ul, încrederea, conexiunea cu clienții, etc.
Un alt subiect abordat în cadrul discuției a fost relația dintre strategia de business sau produs și branding, respectiv marketing. Dacă stabilești ceea ce vrea compania să vândă și să promoveze (care sunt diferențiatorii business-ului), marketingul va veni ca un proces firesc și se va dezvolta spre a îndeplini obiectivele afacerii. Un punct cheie al discuției a fost modul de stabilire al diferențiatorilor: Diferențiatorii nu sunt stabiliți de companie, ci de clienți.
Mihaela ne-a povestit și despre momentul oportun în care ar trebui să facem rebranding: în momentul în care câștigurile obținute de pe urma rebrandingului sunt mai mari decât costurile realizate de pe urma rebrandingului. Rebrandingul se face atunci când se schimbă modelul de business.
În final, Mihaela ne-a împărtășit impresiile ei referitoare la employer branding. Employer brandingul este brandul de angajator prin care o companie își atrage angajații spre a rămâne în companie și a realiza performanță în cadrul acesteia. Un brand de angajator bun este business-ul care are calitatea de a “atrage talente”. Pentru a realiza acest lucru, o companie trebuie să urmărească starea de bine a angajaților, să urmărească motivația lor și să îi mențină. În employer branding este important să definim care este valoare pe care o companie o oferă unui potențial angajat.
Mai multe despre experiența Mihaelei și despre parcursul ei până în prezent puteți citi în interviul acordat MarketingManager aici. Mai multe despre BrandEssence și despre ceea ce face Mihaela și echipa ei găsiți pe https://brandessence.ro/.
Toate subiectele abordate în cadrul întâlnirii comunității OSC-MarketingManager pot fi urmărite și pe Facebook MarketingManager.
Comunitatea OSC – MarketingManager este dedicată specialiștilor MarCom din diverse domenii de activitate. Aceasta este o comunitate Oameni și Companii. Oameni și Companii – OSC – este un ecosistem avansat de marketing care integreaza peste 100 comunitati business si profesionale si 35 de platforme digitale proprii asociate acestor comunitati. Toate comunitatile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici. Portofoliul OSC: aici.