Comunitatea OSC – Spitale Publice: O activitate managerială de calitate nu înseamnă doar asigurarea unor dotări, a unor condiţii fizice de spitalizare

0

“Tema calității managementului sanitar revine pentru a doua oră la întâlnirile noastre, pentru că este o temă inepuizabilă şi este extrem de importantă pentru a înţelege ce este calitatea serviciilor medicale”, a afirmat Dr. Vasile Cepoi, Director Executiv DSP Iași, în deschiderea celei mai recente întâlniri a comunității OSC – Spitale Publice.

“Remarc că de ani de zile deşi discutăm despre calitate ca fiind rezultant al unor procese realizate, care sunt eficace şi eficiente în asigurarea asistenţei medicale, care ar trebui să se reflecte în nişte indicatori de rezultat, care contează pentru pacient. Rămâne în continuare percepţia – o activitate managerială de calitate înseamnă doar asigurarea unor dotări, a unor condiţii fizice de spitalizare. La unităţi sanitare care sunt destul de bine din punct de vedere al condiţiilor hoteliere la care stau foarte bine, am identificat frecvent disfuncţionalităţi în procesele de asistenţă medicală, care au un impact negativ asupra rezultatelor de asistenţă medicală”, a mai afirmat Dr. Vasile Cepoi, în deschiderea întâlnirii.

Dr. Horea Timiș, directorul DSP Arad, a pus sub lumină niște aspecte esențiale, imperios necesare în buna funcționare a unui spital. “Eu cred că directorul medical are un rol foarte important în managementul spitalului. Dacă intervenim pe secţii sau pe secţii chirurgicale şi începem să monitorizăm în detaliu timpul, până la intervenţia operatorie, timpul post intervenţie, corelarea cu decesele pe secţie, ajungem deja la complexitatea datelor de analiză.”

“Fiecare spital trebuie să treacă printr-o analiză. Sunt lucruri inadmisibile pe care le întâlnim – medicamente expirate în dulapul de urgenţă, iar asta înseamnă că nu ne-am uitat acolo de luni de zile, nu avem o responsabilitate; probleme pe deşeuri, probleme pe circuitul de sterilizare, practic noi nu ne dăm seama ce risc pe spital, pe persoană, pe entitate, putem să generăm, doar din aceste câteva exemple, care par banale”, a mai spus Dr. Horea Timiș.

Constantin Poiană, manager al Spitalului “Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși, a continuat discuțiile privind indicatorii de structură, de proces, de rezultat și încearcă, prin exemplul propriu, să demonstreze necesitatea acestora. “În momentul în care am preluat acest spital şi dacă vorbim de indicatori, Spitalul Buhuşi era propus ca ambulatoriu independent şi nici nu se putea pune în discuţie să rămână unitate sanitară, şi am cerut de la MS să-mi dea o şansă, să demonstrăm că şi la spitalele mici putem. Bani nu sunt în sistem, dar sunt proiecte care pot fi accesate, proiecte europene, proiecte naţionale.”

Aceasta a fost cea de 11-a ediţie din acest program derulat de SpitalePublice.ro, organizat de Oameni si Companii.

Eveniment cu participare gratuită, adresat tuturor specialiştilor din sistemul medical, reprezentaţi ai MS, agenţii guvernamentale, direcţii sanitare, cât şi business, derulat cu sprijinul: LiamedRegina Maria, Alliance Healthcare, Roche, Alphega.

Comunitatea SpitalePublice.ro este administrată de Oameni și Companii, Oameni și Companii  oferă soluții de marketing utilizând un ecositem inovator de 33 platforme digitale proprii și +100 comunități business și profesionale, administrate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.