Daniel Ilinca: „Un brand global nu se construiește ușor, dar este esențial să înțelegi cultura pieței tale” – Lecții din drumul Softbinator către Silicon Valley

Distribuie

Pe 18 martie, antreprenorii și specialiștii în tehnologie din România au avut ocazia să participe la o nouă ediție a Top Executives Webinar, un eveniment dedicat explorării oportunităților de afaceri și strategiilor de scalare a tehnologiei pe piețele internaționale. Invitatul special al evenimentului a fost Daniel Ilinca, CEO al Softbinator Technologies, un antreprenor cu o vastă experiență în dezvoltarea de soluții software și în expansiunea pe piața globală.

„România trebuie să devină o forță pe piața americană”

Unul dintre subiectele principale ale discuției a fost importanța extinderii pe piața americană. Daniel  a subliniat faptul că, deși România dispune de programatori extrem de bine pregătiți și de o industrie IT în continuă dezvoltare, țara noastră nu a reușit încă să construiască un renume puternic în rândul clienților americani. „Mi-ar plăcea să văd din ce în ce mai multe companii românești care pot să vândă și să construiască soluții pentru piața americană”, a declarat Daniel Ilinca.

Acesta a subliniat că România are un mare potențial în domeniul tehnologic, dar că succesul în expansiunea pe piața globală depinde de adaptabilitatea la cerințele pieței și de capacitatea de a construi soluții scalabile. În plus, a menționat importanța înțelegerii culturii și comportamentului pieței țintă, afirmând că „este greu să construiești un brand global, dar este esențial să fii constant și să înțelegi cultura pieței tale”.

Provocările în expansiunea pe piața americană

Deși România are un mare potențial, există obstacole precum diferențele de fus orar, construirea echipelor și adaptarea la cultura de afaceri americană. „Trebuie să înțelegi și să te adaptezi la cultura locală pentru a reuși pe piața americană. Ce vezi în filme nu este echivalent cu realitatea acolo”, a afirmat Ilinca, subliniind importanța înțelegerii stilului de comunicare și a percepției riscului.

Cum a ajuns Daniel Ilinca în Silicon Valley

Chiar dacă a lucrat mult pe piața americană, Ilinca a recunoscut că prima sa vizită în Silicon Valley a fost o experiență revelatoare. Cu ajutorul ghidului său, unul dintre investitorii și partenerii săi, Ilinca a înțeles cu adevărat ecosistemul antreprenorial al Silicon Valley. „A fost foarte important să înțeleg vibe-ul Silicon Valley și să mă conectez cu antreprenorii din acea zonă. Aici, lucrurile se fac la altă scară”, a spus Daniel Ilinca, subliniind importanța unei astfel de experiențe în dezvoltarea afacerilor internaționale.

Sfaturi pentru antreprenori

Daniel Ilinca a oferit sfaturi pentru antreprenorii români care vor să se extindă internațional, subliniind importanța concentrării pe o nișă specifică. „E greu să construiești un brand global, dar trebuie să fii numărul unu pe nișa ta, iar clienții vor veni către tine”, a spus el. Ilinca a subliniat că succesul nu vine din încercarea de a cuceri toată piața, ci din înțelegerea culturii clienților și construirea de relații autentice în cadrul nișei alese. Cheia succesului, este adaptabilitatea, înțelegerea profundă a pieței și, mai ales, construirea unor soluții inovative și scalabile.

„România are toate resursele necesare pentru a deveni o forță pe piața globală. Tot ce trebuie să facem este să începem să gândim mai ambițios și să ne deschidem mai mult către piețele internaționale”, a încheiat Daniel.

Întâlnirea Top Executives Webinar face parte dintr-un program de webinare derulat de Oameni și Companii.ro în domeniul antreprenoriatului și care are ca obiective promovarea antreprenorilor români, dar și informarea și educarea noilor generații de lideri. Ajuns la a 11-a ediție, webinarul a fost promovat pe EventsMax.ro.

Activități similare