În luna aprilie, comunitatea CLCC s-a reunit în mediul online pentru o dezbatere despre criza forței de muncă, în contextul post-pandemic, dar și despre soluțiile care se întrevăd.
Moderatorul întâlnirii, CONSTANTIN RUDNIȚCHI – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe: OANA BOTOLAN DATKI – Managing Partner Cteam România; GEORGE BUTUNOIU – Expert în recrutare; RADU TĂNASE – Vicepreședinte HORA România; RĂZVAN NICULESCU ARON – Vicepreședinte Federația Patronatelor Societăților din Construcții (FPSC); FELICIU PARASCHIV – Vicepreședinte Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR).
George Butunoiu, expert în recrutare de peste 30 de ani, invitat special al întâlnirii CLCC, a remarcat că între angajați și angajatori există un sentiment de antipatie reciprocă: angajatorii se plâng de angajați și invers.
Mai mult, în pandemie, relația dintre angajați și angajatori s-a deteriorat și mai tare acesta sugerează că, pentru a avea un business solid, angajatorii trebuie să devină cât mai puțin dependenți de angajați. În acest sens expertul în recrutare le propune angajatorilor ca primă soluție, stabilirea unor proceduri clare, implementarea tehnologiilor, automatizarea serviciilor, pentru a nu mai depinde atât de mult de oameni.
Un alt aspect important pe care l-a afirmat George Butunoiu în cadrul întâlnirii a fost faptul că nu este nevoie doar de oameni calificați pe piața muncii, poate exista „un procentaj mic de oameni calificați, care să-i învețe și pe ceilalți. Ne putem asigura, deci, afacerea și cu puțini oameni cu experiență, căci aceștia pot învăța în ritm accelerat meseria. Soluția este să putem angaja oameni necalificați sau cu calificare minimă, cu proceduri și sisteme bine puse la punct. Găsim, astfel, mai ușor angajați, iar, în cazul unei pierderi a unei persoane, firma nu va da faliment”, a concluzionat expertul în recrutare, George Butunoiu.
Înregistrarea dezbaterii digitale Pandemia trece, criza forței de muncă rămâne, poate fi urmărită integral AICI.
—
CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.