Meliha Yardim, Chief HR Officer NN România: Investim în capacitatea oamenilor de adaptare și agilitate în fața schimbării

Distribuie

Ultimii ani au fost o perioadă de transformări pe toate planurile, dar grija NN România pentru oameni a rămas aceeași, după cum a ținut să sublinieze, într-un interviu pentru platforma GlobalHR Manager, Meliha Yardim, Chief HR Officer al companiei.

”Punem oamenii mereu pe primul loc, de la angajați și consultanți financiari, până la clienți și la comunitățile din care facem parte. Cu alte cuvinte, oamenii care formează NN și cei care se bazează pe NN în demersurile lor de a proteja tot ce contează mai mult pentru ei. Starea de bine a oamenilor și sănătatea, atât fizică, dar și psiho-emoțională este o preocupare foarte importantă pentru noi, care se vede atât în soluțiile de asigurare pe care le oferim, cât și în strategia de wellbeing pe care am dezvoltat-o – cei 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri din forța de vânzări. Astfel, facilităm accesul colegilor la platforma de sănătate și wellbeing Atlas și la webinarii periodice pe diverse teme precum sănătate mintală și emoțională, nutriție sau parenting”, a explicat Chief HR Officer NN România.

Evenimente cu rol de conectare a echipei

Compania organizează constant evenimente fizice, hibride sau online cu rol de reconectare a echipei, spune Meliha Yardim, iar, prin strategia de dezvoltare a echipei, NN susține oamenii în procesul continuu de adaptare la schimbare, prin inițiative de dezvoltare și învățare. Urmarea: ”NN este un loc unde fiecare coleg poate fi el însuși și simte că este susținut să se dezvolte și să-și asigure un echilibru sănătos între viața la job și cea de acasă. Împreună, construim un mediu de lucru divers și incluziv, în care există grijă, implicare și apartenență, și în care toţi oamenii se simt respectați și apreciați.”

Importanța strategiilor de comunicare internă

”Grija față de oameni este în centrul a tot ceea ce facem, ghidați de valorile noastre: ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm (care, clear, commit), iar acest lucru înseamnă și să comunicăm continuu, atât în interiorul companie, cât și în exterior. Prin strategia de comunicare internă, ne asigurăm că echipa este tot timpul la curent cu ce se întâmplă în companie și în piață, astfel încât să poată oferi soluții relevante și sprijin clienților atunci când au nevoie. În acest sens, folosim toate canalele disponibile intern pentru a comunica obiectivele și performanțele noastre, alături de inițiative de voluntariat, proiecte de impact și noutăți relevante intern, astfel încât să-i facem pe colegi să simtă că activitatea lor contează și că au un rol important în viața companiei și în viețile clienților”, a răspuns Chief HR Officer-ul NN România, explicând importanța strategiilor de comunicare internă.

Construirea unui puternic brand de angajator

Experiența echipei este o prioritate continuă pentru NN: ”În cei peste 25 de ani de când suntem prezenţi pe piaţa din România, am învăţat că tocmai diferenţele dintre noi sunt cele care ne fac să fim mai buni și mai pregătiţi să fim alături de clienți așa cum au nevoie. De aceea, experiența echipei este o prioritate continuă pentru NN și asta se vede în tot ceea ce facem, prin programele de dezvoltare personală și profesională, mediul de lucru flexibil și dinamic, inițiativele care pun în valoare talentele și susțin creativitatea și performanța, dar și preocuparea continuă pentru starea de bine a oamenilor. Toate acestea se văd în interior, iar anul trecut am inițiat un demers prin care să arătăm și în exterior cum este NN ca angajator, sub sloganul NN, locul în care tu contezi. NN este un loc în care fiecare coleg este încurajat să acționeze și are autonomie în luarea deciziilor, este susținut să fie mereu mai bun și să crească împreună cu echipa din care face parte și, mai ales, este inspirat să-și exploreze pasiunile și să le transforme în abilități relevante în tot ceea ce face. Astfel, surprindem oamenii care formează echipa NN așa cum sunt ei în viața de zi cu zi și le prezentăm poveștile și pasiunile care îi inspiră.”

Employee Engagement Survey

Impactul tuturor inițiativelor dezvoltate de NN pentru oameni se văd în rezultatele bune obţinute la Employee Engagement Survey, derulat de două ori pe an: ”Răspunsurile primite de la colegi ne ajută să aflăm cum suntem ca organizaţie, cum se simt colegii noştri în rolul și echipa din care fac parte și cum putem face ca NN să fie mereu un loc de muncă și mai bun. Astfel, pe baza rezultatelor, implementăm programe și schimbări la nivelul întregii organizații, dar și la nivelul fiecărei echipe.”

Top Employer 2023

Misiunea companiei de a crea un mediu de lucru care să susţină performanța, de a atrage talente și de a dezvolta continuu echipa a contribuit la desemnarea NN drept Top Employer, spune Meliha Yardim . ”Recunoașterea ca Top Employer 2023, obținută pentru al cincilea an consecutiv, reflectă strategia NN orientată pe oameni, leadership-ul, mediul de lucru, brandul de angajator, practicile de atragere, implicare și retenție a oamenilor, inițiativele de dezvoltare profesională, cultura și valorile companiei, precum și eforturile continue pentru bunăstare, diversitate, incluziune și sustenabilitate”, a mai comentat specialistul HR.

Asigurarea dezvoltării profesionale a angajaților

Adaptare și agilitate în fața schimbării sunt cuvintele cheie din strategia de asigurare a dezvoltării profesionale a angajaților: ”Inspirați de obiectivul nostru de a fi o companie digitală orientată spre client, reflectat în demersurile ample de transformare digitală a operațiunilor și a interacțiunii cu clienții, susținem colegii să lucreze mai ușor cu ajutorul instrumentelor digitale. Astfel, integrăm multiple instrumente, platforme și soluții digitale de care beneficiază echipa și oferim programe complexe de learning, prin care avem grijă să dezvoltăm atât mindset-ul, cât și competențele și abilitățile colegilor. Mai mult, investim în capacitatea oamenilor de adaptare și agilitate în fața schimbării.”

Dezvoltarea abilităților de leadership

”În lumea de astăzi, trebuie să ne înțelegem cu adevărat clienții și să le oferim produsele potrivite, așa cum au nevoie. Și nu în ultimul rând, încurajăm dezvoltarea abilităților de leadership, prin programe dedicate, aliniate la strategia și cultura NN. Angajații noștri beneficiază constant de programe de formare, mentorat și coaching, astfel încât să simtă mereu că sunt cea mai bună versiune a lor”, a concluzionat Meliha Yardim.

Activități similare