Cele 4 avantaje ale webinarelor
Adresabilitate
Unul dintre cele mai semnificative avantaje ale webinarelor este capacitatea lor de a depăși limitările geografice. Nu mai ești limitat la un public local sau național. Poți intra în legătură cu oameni din întreaga lume, întrucât evenimentul este online și poate fi accesat de orice persoană care are acces la link și la Internet.
Costuri
Webinarele elimină multe cheltuieli asociate cu evenimentele fizice. Acest lucru îți permite organizatorilor să atingi un public mai larg fără a crește semnificativ bugetul. În plus, webinarele sunt accesibile și atractive pentru participanți, care pot să se alăture din confortul propriei locuințe sau birou, economisind astfel timp și bani.
Focus
Un webinar cu o singură temă oferă avantajul unei experiențe focalizate, asigurând expertiză concentrată și claritate în prezentare. Acest focus atrage participanți interesați și angajați, facilitând interacțiunea eficientă și răspunsuri precise. De asemenea, un webinar tematic permite o segmentare și targetare mai precisă a audienței, generând valoare adăugată și continuarea conversațiilor post-eveniment.
Sursă de conținut multiplu
Pe lângă evenimentul live, materialele prezentate pot fi reutilizate în diverse formate: articole, postări pe rețelele sociale, infografice. Înregistrările video ale webinarului pot fi editate și distribuite ca mini-clipuri sau tutoriale, iar transcrierile pot fi transformate în e-book-uri sau ghiduri. Această versatilitate permite valorificarea maximă a conținutului creat, extinzând impactul și accesibilitatea informațiilor către o audiență mai largă și diversificată.
Webinarele în cifre: Iată impactul și eficiența evenimentelor digitale
Marketerii B2B susțin că webinarul este al doilea cel mai performant tip de conținut
Sursele internaționale
64% dintre marketerii B2B au găzduit un webinar în ultimele 12 luni, plasându-l în primele 5 formate de conținut. 47% dintre marketerii B2B susțin că webinarele au fost formatul de conținut cel mai performant pe care l-au produs în ultimele 12 luni.* Content Marketing Institute — 2023
Content Marketing Institute — 2023
Experiența OSC
Din 2020, am organizat 600 de webinare, cu peste 32.000 de participanti.
În funcție de specificul audienței, un webinar are un engagement mult mai mare față de postările în social media sau articolele publicate.
Ce spune audiența EventsMax.ro
52% dintre respondenții la sondajul derulat de EventsMax.ro și-au exprimat convingerea că utilizarea webinarelor va crește în viitor, consolidându-se ca un instrument esențial în strategiile de marketing ale companiilor.
Marketerii B2B apreciază calitatea unui webinar de a aduce lead-uri ca fiind „peste medie”
Sursele internaționale
68% dintre marketerii intervievați* ar putea lega webinarele de venituri. 75% dintre ei au spus că webinarele și-au redus costul pe client potențial.
*Studiu ON – 2024
Experiența OSC
Din 2020, am organizat 600 de webinare, cu peste 32.000 de participanți.
În funcție de specificul audienței, un webinar are un engagement mult mai mare față de postările în social media sau articolele publicate.
Ce spune audiența EventsMax.ro
63% dintre respondenții la sondajul derulat de EventsMax.ro au apreciat faptul că nu trebuie să se deplaseze la un anumit loc pentru a participa la un webinar.
83% dintre webinare au mai puțin de 50 de participanți
Sursele internaționale
Majoritatea webinarelor au puțini participanți. Webinarele mai mici, însă, au rate mai mari de participare în direct. Doar 69% dintre webinarii au sub 50 de vizualizări (live + on demand).
*Contrast.io – 2024
Experiența OSC
Media de participare la webinarele organizate de OSC este de 54 participanți în direct. Cu toate acestea, numărul variază de la 20 de participanți în direct până la 400 de participanți în direct, în funcție de audiență și de subiect.
Ce spune audiența EventsMax.ro
26% dintre respondenții la sondajul EventsMax.ro apreciază faptul că webinarele sunt concentrate pe anumite subiecte, având un focus clar.
58,4% dintre cei care se înregistrează la webinar intră în direct sau vizualizează on-demand
Sursele internaționale
În medie, aproape 6 din 10 înregistrați urmăresc webinarele organizate pe Contrast, de exemplu. Experiențele impecabile, mementourile și urmăririle automate, seminariile web automate la cerere și funcțiile de reutilizare - toate toate consumul de conținut.
*Contrast.io – 2024
Experiența OSC
63% dintre persoanele înregistrate la webinarele organizate de noi intră în webinar. Adițional, webinarele sunt urmărite pe diverse platforme sociale de către persoane interesate de tema webinarului.
Ce spune audiența EventsMax.ro
2% dintre respondenții la sondajul EventsMax.ro intră la webinare pentru posibilitatea de a comunica pe chat cu speakerii/alți participanți.
17% dintre webinare au loc la ora locală 11:00
Sursele internaționale
Cele mai multe webinare au loc la 11:00, ora locală, urmate de 10:00 (13,6%) și 12:00 (9,2%).
*Contrast.io – 2024
Experiența OSC
90% dintre webinarele organizate de noi se desfășoară dupa-amiază. Mai mult, 70% dintre acestea au loc între ora 16 și 17 - în timpul în care participanții sunt la birou, dar aproape de sfârșitul programului.
Ce spune audiența EventsMax.ro
9% dintre respondenții la sondajul EventsMax.ro preferă webinarele datorită duratei scurte a acestora - nu au nevoie de o zi întreagă dedicată unei conferințe.
67% dintre profesioniști doresc conținut de tip tips & tricks & best practices.
Sursele internaționale
Categoria a fost votată „cea mai valoroasă pentru creșterea profesională”, urmată de curs (53%), studii de caz (53%) și tendințele din industrie (50%).
*BrightTalk – 2021
Experiența OSC
90% dintre webinare au întrebări practice, aplicate, în secțiunea de chat. Aproximativ 20% dintre webinare au minim 5 întrebări pentru invitați.
Ce spune audiența EventsMax.ro
26% dintre participanții la sondajul EventsMax.ro apreciază focusul unui webinar - concentrarea pe o singură temă.
Rata de conversie a paginii de înregistrare la webinar poate fi de până la 59%
Sursele internaționale
Calitatea paginii de înregistrare la webinar poate avea un impact asupra numărului total de persoane care se înregistrează. Paginile dedicate webinarelor au rate de conversie medii substanțial mai mari decât un landing page obișnuit (10%).
*BrightTalk – 2021
Experiența OSC
Media ratei de conversie a unui landing page pentru un webinar este de 63% - 63% dintre cei care vizualizează detaliile unui webinar completează formularul de înregistrare.
Care este rata generală de conversie pentru o pagină
Ratele de conversie diferă în funcție de tipul paginii, dar o rată de conversie pentru un formular obișnuit este, în medie de 45% - cu 9% pentru un formular de contact și 75% pentru un formular de angajare.
Webinarele de 90 de minute au cea mai mare rată a înregistrărilor
Sursele internaționale
Webinarele de 90 de minute sunt mult mai puțin frecvente decât cele de 60 de minute, dar au cu 15% mai multe persoane înregistrate. Doar 3% dintre webinarii durează 90 de minute.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
100% dintre webinarele OSC au o durată estimată de 60 de minute. În practică, dacă subiectul este atractiv și engagementul participanților ridicat, webinarul se prelungește de comun acord cu invitații, iar participanții rămân în sesiune până la închiderea acesteia.
Ce spune audiența EventsMax.ro
9% dintre respondenții la sondajul EventsMax.ro apreciază lungimea mai mică a webinarelor în comparație cu alte tipuri de evenimente.
Webinarele de miercuri și vineri au cea mai mare medie a înregistrărilor
Sursele internaționale
Statisticile arată că joia este probabil cea mai bună zi pentru a vă desfășura webinarul. Dar acest lucru creează o oportunitate de a organiza webinare în alte zile, cu mai puțină concurență. Webinarele de vineri și miercuri au în medie cu 30% și, respectiv, cu 10% mai mulți înregistrați.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
44% dintre webinarele organizate de OSC se desfășoară marțea, miercurea sau joia. Aproape 39% dintre înregistrări vin pentru webinarele organizate joia. Vinerea este o zi evitată atât de către organizatori, cât și de către parteneri sau participanți, din cauza programului de week-end care poate interfera cu ora de desfășurare a webinarului.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Din 261 de webinare înscrise pe EventsMax și desfășurate în luna aprilie 2024, 52% s-au desfășurat în week-end. Aceasta deoarece, în week-end se desfășoară cu precădere cursuri și alte evenimente de formare profesională, dar și evenimente care adresează publicul larg.
Email marketingul este cel mai bun canal pentru înregistrări, reclamele au cele mai slabe performanțe
Sursele internaționale
57% din înregistrările webinarilor provin din campanii de marketing prin e-mail. Sunt de 4 ori mai eficiente decât al doilea cel mai bun canal de înregistrări: social media. Reclamele au unele dintre cele mai slabe rate de conversie.
*Big Book of Webinar Stats – 2029
Experiența OSC
Minim 80% dintre participanții la webinarele OSC se înregistrează în urma unor e-mail-uri dedicate către segmentele proprii și în urma trimiterii de newslettere exclusive către abonații platformei EventsMax.ro.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Cel puțin 5% dintre cei care se înregistrează la un webinar o fac în ora imediat următoare trimiterii unui newsletter dedicat.
Webinarele desfășurate joia au cele mai mari rate de prezență în direct (41,5%)
Sursele internaționale
Vrei să maximizezi numărul de persoane care ajung la webinarul tău? Găzduiește-l într-o zi de joi. Miercurea și vinerea sunt următoarele variante pentru a avea un webinar cu rate de participare live de ~40%.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
43% dintre participanții la webinarele OSC au intrat la un webinar desfășurat joia. Urmează, în top, miercuri (25%) și marti (21%).
Ce spune audiența EventsMax.ro
Pentru perioada 1 ianuarie - 31 mai 2024 am înregistrat +1.000 de webinare înscrise pe EventsMax.ro, planificate a fi organizate în fiecare zi din săptămână, inclusiv duminica. Organizatorii nu se mai simt limitați de ziua din săptămână când planifică un eveniment.
Webinarele de la ora 14:00 au cele mai mari rate medii de participare
Sursele internaționale
Cui nu-i place să urmărească un webinar imediat după prânz? Webinarele de la 14:00 au cele mai mari rate de participare în direct, urmate de 12:00 (46%) și 11:00 (45,6%).
*Contrast – 2024
Experiența OSC
70% dintre webinarele organizate de OSC au loc între ora 16 și 17 - în timpul în care participanții sunt la birou, dar aproape de sfârșitul programului.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Cele +1.000 de webinare înscrise pe EventsMax.ro în primele luni ale anului 2024 au ore de desfășurare variate, atât dimineața, cât și seara târziu. Programarea unui webinar la o anumită oră ține, în principal, de profilul audienței.
Ianuarie este luna cu cea mai mare rată medie de prezență (48%)
Sursele internaționale
Multe organizații așteaptă începerea unui an nou pentru a-și face cunoscute noutățile. Ianuarie și februarie sunt cele 2 luni cu cele mai multe webinare (11% și respectiv 14%). Ianuarie are cea mai mare rată medie de prezență live.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
În 2023, cele mai multe webinare organizate de noi s-au derulat în luna noiembrie - 14%. De asemenea, 12% dintre webinarele organizate s-au derulat în luna octombrie. Cea mai bună rată de participare la webinarele organizate de OSC a fost în luna februarie - 69%.
Ce spune audiența EventsMax.ro
O analiză a celor +2.300 de webinare publicate pe EventsMax.ro confirmă statistica globală, cu ianuarie și februarie având cele mai multe webinare, respectiv aproape 13%. Urmează luna noiembrie, cu 11%.
Webinarele cu <100 de confirmări au rate de participare cu 10,3% mai mari
Sursele internaționale
Webinarele mai mici tind să fie mai focusate și mai relevante pentru public, ceea ce face ca rata de participare să fie mai mare. Desfășurarea mai multor webinare mai mici poate fi o modalitate excelentă de a crește implicarea în cadrul webinarului. Webinarele cu peste 1.000 de confirmări au cele mai scăzute rate medii de participare.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
Rata medie de participare la webinarele cu <100 confirmări organizate de OSC este, în primele 5 luni ale anului 2024, de 69%. În același timp, rata medie de participare pentru webinarele cu număr de confirmări cuprins între 100 și 200 este de 61.63%, iar pentru webinarele cu >300 confirmări, este de 58,4%.
Ce spune audiența EventsMax.ro
În medie, fiecare lună a anului 2024 a cunoscut o creștere cu minim 50% a webinarelor înscrise și promovate pe platformă, astfel că este evident că interesul pentru acest tool de marketing este în continuă creștere.
54,7% dintre înregistrările la un webinar au loc cu <7 zile înainte de eveniment
Sursele internaționale
Mai mult de jumătate dintre înregistrări au loc în săptămâna webinarului. 78,9% din înregistrări au loc în cele 2 săptămâni înainte de eveniment. Doar 7,3% din înregistrări au loc cu mai mult de 4 săptămâni înainte de data programată pentru webinar.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
Durata medie recomandată pentru promovarea unui webinar este de 3 săptămâni, pentru a marketa eficient și suficient prin toate instrumentele și canalele disponibile. În ceea ce privește vârfurile de înregistrare, acestea se observă la lansarea campaniei - aproximativ 18% dintre confirmări vin în primele zile. Alte vârfuri de înregistrare se evidențiază în momentul transmiterii unor e-mail-uri dedicate.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Un newsletter dedicat evenimentului, transmis către abonații domeniului corespunzător acelui eveniment, poate aduce, în următoarele zile, 15% - 18% din numărul total de confirmări.
9% dintre înregistrări au loc în ziua webinarului
Sursele internaționale
Nu încetați să promovați webinar-ul până când intrați în direct, oamenii se vor înscrie până în ultimele minute. 18,6% din înregistrări au loc în decurs de 48 de ore înainte de lansarea webinarului.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
În funcție de perioada de marketare, un webinar poate avea 11%, până la 25% dintre confirmări în ziua webinarului. Acest lucru se întâmplă mai ales în cazul webinarelor promovate într-o perioadă mai scurtă.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Un newsletter dedicat evenimentului, transmis către abonații domeniului corespunzător acelui eveniment, poate aduce, în următoarele zile, 15% - 18% din numărul total de confirmări.
Costul mediu per lead pentru webinare este de 72 USD
Sursele internaționale
La nivel global, un lead adus în urma unui webinar costă 72 USD, dar poate varia între 45 USD și 98 USD. Aceste cifre ar putea părea destul de mari, dar când luați în considerare toate celelalte beneficii potențiale ale webinarelor: conținutul, implicarea, potențialul SEO, webinarele au încă un ROI incredibil de mare.
*VisitorQueue – 2023
Experiența OSC
Un lead calificat adus de un webinar cu obiectiv de marketing și vânzări poate avea un cost între 30 și 60 USD. Un lead adus de un webinar cu obiectiv de PR poate avea un cost de 15 USD.
Ce spune audiența EventsMax.ro
52% dintre respondenții la un sondaj EventsMax derulat în 2024 și-au exprimat convingerea că utilizarea webinarelor va crește în viitor, consolidându-se ca un instrument esențial în strategiile de marketing ale companiilor.
79% dintre marketeri integrează datele de la webinar cu CRM-ul organizației
Sursele internaționale
Pentru a profita la maximum de datele colectate la webinar este necesară integrarea acestor date cu CRM-ul organizației (sau cu alte sisteme). Integrările comune sunt cu HubSpot sau cu instrumente de automatizare precum Zapier, Make sau Webhooks sau alte API-uri.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
Tot procesul de organizare a unui webinar este integrat cu CRM-ul propriu. Astfel, datele participanților care își dau acordul să fie contactați post-webinar și/sau să primească informații de la organizator sau sponsori pot fi calificate cu succes în lead-uri pentru departamentul de marketing.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Organizatorii care promovează webinare pe EventsMax.ro utilizează, în continuare, formulare disponibile gratuit în Google Forms sau Microsoft 365, dar și forme mai avansate de înregistrare, cu API-uri personalizate sau cu sisteme de tip CRM.
Marketerii B2B obțin, în medie 3-4 oportunități de conținut de la fiecare webinar
Sursele internaționale
Instrumentele moderne de webinar oferă funcții AI pentru a ajuta la reutilizarea conținutului, iar cei 83% dintre utilizatori care încearcă funcțiile de reutilizare AI creează în medie 3,5 piese noi de conținut din fiecare webinar (clipuri, articole, buletine informative etc.).
*Contrast – 2024
Experiența OSC
Fiecare webinar oferă oportunitatea generării a minim 3 piese de conținut pre și post-eveniment. Acesta este un standard minim. În plus, după webinar pot fi generate multiple forme de conținut: articole, declarații, testimoniale video, reel-uri, carusele, infografice etc.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Organizatorii prezenți pe EventsMax.ro sunt în plin proces de învățare a instrumentelor de care pot profita, însă un mic procent dintre aceștia, în creștere, utilizează funcțiile de publicare de conținut pentru o mai bună promovare a evenimentelor organizate către audiențele profesionale ale platformei.
Fiecare webinar are potențialul de a crea, în medie, 4 clipuri scurte
Sursele internaționale
Analiza AI a câtorva sute de webinare a arătat că un webinar mediu are 4 sau 5 momente care ar putea fi transformate în clipuri cu scoruri de viralitate ridicate: împărtășirea experiențelor personale sau anecdotelor, numerelor, poveștilor ș.a.
*Contrast – 2024
Experiența OSC
OSC transmite live webinarele cu audiență publică pe canalele sociale corespunzătoare audiențelor evenimentelor. Ulterior, înregistrările sunt procesate și promovate către grupurile de audiență interesate, dar care nu au putut participa la webinar.
Ce spune audiența EventsMax.ro
Procesul de reutilizare a conținutului video în clipuri scurte este la început pentru orgnizatorii și marketerii români și există preferință dovedită pentru conținut de tip text sau testimonial. Industria locală se va alinia, cu siguranță, standardelor internaționale, iar conținutul video va crește exponențial în foarte scurt timp.