67% dintre participanții la webinare doresc o sesiune Q&A

Distribuie

Ce este un Q&A?

Când vorbim despre o sesiune Q&A, ne referim la acea secțiune de la sfârșitul webinarului, în care audiența poate adresa întrebări gazdei. De obicei, se organizează în ultimele 10 sau 15 minute, iar un aspect crucial este ca gazda să aloce suficient timp pentru a răspunde întrebărilor. Un raport realizat de BrightTALK, arată că 67% dintre participanții la webinare doresc o sesiune Q&A, cu mențiunea că pot crește șansele de conversii.

Participanții la webinare au întrebări specifice la care doresc răspunsuri. Site-ul web pe care îl deții, probabil că nu oferă răspunsuri la toate dintre acestea, iar mulți utilizatori nu sunt dispuși să se angajeze într-un apel pentru a solicita mai multe informații. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care oamenii participă la webinare și sesiuni de Q&A. Pentru a obține clarificări la problemele lor, fără a fi nevoie să petreacă prea mult timp cercetând site-ul.

Aceste sesiuni de întrebări și răspunsuri nu îmbunătățesc doar experiența participanților, ci și pe cea a gazdei.  Iată câteva motive pentru care tu, în calitate de organizator de webinare, ai dori să planifici sesiuni Q&A:

Construiește o relație cu participanții

 Când oferi participanților un beneficiu, începi să construiești o relație cu ei. Cu cât această relație este mai puternică, cu atât este mai probabil ca acele persoane să facă afaceri cu tine în viitor. Pentru a facilita interacțiunea, este important ca participanții să se simtă încurajați să pună întrebări și să își împărtășească opiniile. Prin urmare, în calitate de prezentator, poți respecta următorii pași, pe care specialiștii din domeniu îi recomandă:

  • Începe întâlnirea cu o introducere amabilă, care invită la participare.
  • Pentru a stabili tonul conversației, solicită participanților să pună întrebări.
  • Începe cu întrebări care „să spargă gheața” pentru a demonstra deschidere.
  • Permite participanților să-și împărtășească gândurile și poveștile despre subiect, dându-le cuvântul deschis.
  • Pentru webinare cu audiențe mai mari, permite participanților să interacționeze în mod direct cu alți participanți.

Obține feedback în timp real

 Feedback-ul obținut în timp real printr-o sesiune Q&A, nu doar că facilitează o înțelegere mai profundă a preferințelor publicului, ci permite o abordare directă și imediată a obiecțiilor sau curiozităților care ar putea veni din partea participanților. Statisticile arată că 86% dintre gazde organizează webinare, special pentru a obține feedback.

Nu există o modalitate mai bună de a înțelege problemele pe care audiența ta le are, decât ascultându-i întrebările. Acest fapt îți poate oferi insight-uri pe care în mod normal nu le-ai putea obține. Poți utiliza aceste informații pentru a iniția discuții ulterioare, care se pot transforma în oportunități de colaborare mutual benefice.

 Află cât de captivantă este abordarea ta

 Întrebările adresate la sfârșitul webinarului arată nu doar cât de clar a fost prezentat subiectul, ci și cât de captivant a fost. Orice gazdă ar trebui să își dorească să primească întrebări. În special cele dificile, întrucât oferă șansa de a-ți demonstra expertiza și de a crea autoritate în jurul brandului pe care îl reprezinți ori a brandului personal. Este important ca înainte de începerea webinarului, să informezi participanții când va avea loc sesiune Q&A și să le ceri să renunțe deja la întrebările lor. Acest lucru va duce la o mai bună organizare și la șanse mai mari de interacțiune.

Dacă anumite subiecte abordate de public în timpul unei sesiuni Q&A, se dovedesc a fi neașteptate, le poți trata ca pe un indiciu de a include mai multe informații despre acestea în prezentările viitoare. În final, vrei să creezi conținut care stârnește cu adevărat interesul oamenilor.

Din 2020, la Oameni și Companii am organizat peste 200 de webinare pentru diverse comunități profesionale. Contactează-ne ca să afli cum te poți promova în audiențele tale de interes folosind webinarele. Pentru a primi toate evenimentele din domeniul tău de interes te poți înregistra gratuit pe EventsMax.ro – platforma noastră care organizează evenimentele business și profesionale din România.

Activități similare